Wednesday 16 September 2009

Cok tehlikeli bir referandum onerisi

Bir demokrasinin sagliginin en iyi olcumlerinden birinin cogunlugun istediginin yapilmasindansa azinligin istedigine saygi duyulmasi oldugunu dusunuyorum.

Sandiktan cikan oylara guvenerek bir demokrasi cogunluk diktatorlugune donusurse cok ciddi sikinti yaratir. Bu fenomeni cogunluk diktatorlugu olarak tanimlamak sanirim sevgili Emre Kongar'in lafiydi.

Iste son gunlerin Ankaraspor-Ankaragucu skandallariyla da populer karakteri I.Melih Gokcek'in Ankara Bahcelievler Yedinci Cadde'de onermis oldugu icki referandumu bu cogunluk diktatorlugunun cok tehlikeli bir ornegidir. Ustelik de ozunde hukuka aykiri bir referandum oldugunu da okuyoruz. Ya cogunluk oylara sahip oldugu icin gercekten 'bu caddede icki icilemez' referandumu kazanirsa? Bunun baslatacaklarini dusunebiliyor musunuz? Akabinde ulkenin dort bir kosesinde gelecek referandumlari dusunebiliyor musunuz? Mahalle baskisi cok onemli bir konu ve zaten izdirabini ceken bir ulkeyiz. Cogunluk diktatorlugu mahalle baskisinin bir adim daha da ilerisi. Kanuni mahalle baskisi.

Bahcelievler'de yasan-yasamayan butun Ankaralilarin, sagduyu sahibi butun Turkiye Cumhuriyeti vatandaslarinin tepki gostermesi gereken bir referandum onerisi bu.

Ben de blogumla tepkimi gosteriyorum.

Ayrica I.Melih Gokcek'in son kullanma tarihiyle ilgili gecen seneki kisa bir yazimi da kaciranlar icin tekrar kopyaliyorum:

http://dusunerek.blogspot.com/2008/12/imelihin-son-kullanma-tarihi-gecti-mi.html

Sanirim bu haftaki olaylar sayesinde son kullanma tarihi konusunda bir suphe kalmamis olmali.

1 comment:

Anonymous said...

Sayin Magripli,

Akp'li milletvekili bile (Uskul) I Melih beyin fikri icin "insan haklarinin oylamasi olmaz" dedi.

Daha ne olsun?

Not: I Melih bey vazgecmis, ama tarihede gecti.

Husam