Tuesday 11 August 2009

A ve K











Gecen sene Ekim ayinda ‘Muazzam ehemmiyet tasiyan konular arasinda bogulmamak’ baslikli bir yazi yazmistim:

http://dusunerek.blogspot.com/2008/10/muazzam-ehemmiyet-tasiyan-konular.html

Sanirim su son bir hafta kendim biraz boguldum, tekrar yazmaya nereden baslayacagimi bilemedim.

En iyisi AKP’nin A’si ve K’si ile ilgili birer konuya degineyim diyorum.

Once Kalkinma:

Turkiye’nin hepsi arasinda en buyuk ehemmiyet tasiyan sorunlarindan biri issizlik olduguna gore, once ekonomi ve sanayi uretimi ile baslayalim. Burada bakilacak en onemli istatistiklerden biri kapasite kullanimi. Bildigimiz gibi, 2008’in ilk yedi ayi %80’lerde dolasan imalat sanayinde kapasite kullanimi, Aralik 2008 ve Ocak 2009’la birlikte %63’lere kadar dusmus, ancak Mayis-Haziran 2009’da tekrar %72’lere kadar cikmisti. TUIK tarafindan Temmuz’da da %72.3 diye anons edilen bu sayinin bu seviyelerde kaldigini gormek az da olsa umitlendirici. Belki de gercekten senenin ilk ceyregindeki sayilarda resesyonun bir nevi dibini gorduk. Ayni TUIK raporunda bir numarali problemin ic pazardaki talep yetersizligi oldugu sonucu da aciklandi. Avrupa’da da hafiften toparlanmaya calisan talep ile Turkiye’de toparlanacagini tahmin ettigimiz talep yukseldikce hem is hem dis pazarlar icin imalat ciddi artislar gosterecek ve bu da issizlige pozitif bir katkida bulunacak diye umid etmeye devam ediyoruz. Ote yandan AKP'nin tarihin en buyuk resesyonlarinin birini yasadigimiz bu devirde kalkinma konusuna bu kadar az egildigine inanmak guc.

Sonra Adalet:

Malum davada ne yazik ki saplanmaya devam ediyoruz gibi. Mustafa Balbay hala iceride ve elektrik kesintileri yuzunden gunde sadece bir saat TV seyredebildiklerini, onun disinda butun gunu karanlikta gecirdiklerini ve her zamanki tatli diliyle ‘adaleti mumla aradiklarini’ beyan etti ve hepimizin kalbini sizlatti. Ustune Cumhuriyet gazetesinde 8 Agustos’ta dogumgununde kizi Yagmur’un yazdigi siiri okuduk ve gozlerimiz doldu:

"Canim babam Mustafa Balbay'a

Benim babam ulkesini sevdi
Ulkem tek basina ayakta durabilmeli derdi
Benim babam Ataturk'u sevdi
Ataturk'suz Turkiye aydinlik olamaz derdi
Benim babam meslegini sevdi
Gazeteci tarihe taniklik eder derdi
Buyuklerim sorarim sizlere
Peki neden babam cezaevinde?
Canim babacigim, dogumgunun kutlu olsun
Seni cok seviyorum...

Kizin Yagmur Balbay"


Turkiye’de adalet AKP doneminde yerlerde surunmekte ve ne yazik ki iyiye degil kotuye gitmekte. Adalet sistemi dogru islemeyen ve adaletine guvenilmeyen bir ulkede kalici bir kalkinma beklemek de cok yanlis olur.

AKP’nin A’si da K’si de secimlere iki seneden az vakit kaldigi bugunlerde cok ciddi sinifta kaliyor.

No comments: