Tuesday 7 October 2008

Ayni gazetenin ayni sutununda 25 sene














Bu bayramda okudugum ve cok hosuma giden kisa bir yazi dizisinden bahsetmek istiyordum ki bayramin sonunda yeni bir Aktutun saldirisi ve yine 17 sehit verdigimiz haberiyle sarsildik.

2003'te ABD'nin Irak'i isgaliyle birlikte tekrar hortlayan PKK terorunun 1993-1995 donemi gibi cok aktif oldugu bir donem yasiyoruz ne yazik ki. Ne W, ne Barzani, ne de Talabani'ye yeterince baski yapamadigimiz icin, bir turlu onleyemedigimiz bu terorist aktivitelerinin ne yonde gidecegi ABD secimleri sonrasi yeni baskanin ekonomik kriz ve Kuzey Irak karsisinda izleyecegi politikalarla da alakali olacak. O yuzden bugunlerde surekli gundemde olan ekonomik kurtarma paketlerinin de, Biden-Palin veya Obama-McCain tartismalarinin da bolgede ileride barisin saglanmasi umitleri acisindan onemi buyuk.

Bayramda seyahat etme firsati bulamadim ama Gungor Uras'in Milliyet'teki Guneydogu Anadolu ziyaretlerini anlattigi seriyi ilgiyle takip ettim. Asagiya linklerini kopyaliyorum:

Antakya:

http://www.milliyet.com.tr/Yazar.aspx?aType=YazarDetay&Date=06.10.2008&ArticleID=999041&AuthorID=54&b=&a=Güngör%20Uras&ver=37

G.Antep-I:

http://www.milliyet.com.tr/Yazar.aspx?aType=YazarDetay&Date=06.10.2008&ArticleID=998776&AuthorID=54&b=&a=Güngör%20Uras&ver=60

Urfa:

http://www.milliyet.com.tr/Yazar.aspx?aType=YazarDetay&Date=06.10.2008&ArticleID=998427&AuthorID=54&b=&a=Güngör%20Uras&ver=65

G.Antep-II:

http://www.milliyet.com.tr/Yazar.aspx?aType=YazarDetay&ArticleID=999299&AuthorID=54&Date=06.10.2008&b=Belediyeler%20iyi%20calisirsa%20sehirler%20guzellesiyor&a=Gungor%20Uras&ver=47

Hem gidip gezme firsati bulamadigim bu sehirlerimizle ilgili intibalarini hem de ekonomik krizin sehir esnafi uzerindeki etkilerini okumayi, gunumuz Turkiye'mizi daha iyi tanimak acisindan faydali buldum, neredeyse bayramda gezmis kadar oldum.

Prof. Dr. Gungor Uras'in http://www.gungoruras.com/ sayfasinda acikladigi uzere, Milliyet'teki Gungor Uras imzali yazilarinin yanisira Dunya'da da Tevfik Gungor adiyla kose yazarligini surduruyor.

Hatta bugunku Dunya yazisinda, 5 Ekim 1983'ten beri, yani tam 25 senedir ayni gazetenin ayni sutununda ara vermeden yazdigini ve 7,000 kadar kose yazisinin yayimlandigini vurgulamis.

Ben kendisinden cok sey ogreniyorum.

Ve daha binlerce yazisini okuyabilecegimi umuyorum.

1 comment:

Anonymous said...

Sayin Magripli,

Neden bitmedigi konularini dusunurken askerin yaptiklari ve dis etkiler haricinde lutfen politikacilarin yapmadiklarini da atlamayalim.

PKK bitmeye yakinken bazi demokratiklesme adimlari atilabilmeliydi.

Husam